Bacalaureata de 10 din Onesti, admisa la Oxford | Onesti Video

Mobile Menu

Onesti Video

Bacalaureata de 10 din Onesti, admisa la Oxford

10.7.12
O absolventa a Colegiului National “Dimitrie Cantemir”, din Onesti, a obtinut singura medie de 10 din judetul Bacau, in prima sesiune a Examenului National de Bacalaureat din 2012. Detinatoarea acestei performante, Mara Bruma, a fost olimpica nationala la fizica iar din toamna acestui an va studia la prestigioasa Universitate Oxford, din Marea Britanie. Bacalaureata de 10 spune ca datoreaza performanta sa in educatie exemplului pozitiv oferit de familie si de profesori.

“Este o fata extrem de modesta, calma, controlata, foarte atenta. Nu are ezitari, este foarte sigura pe ea, are o memorie buna”, asa o descrie Emilia Boghiu, directoare a Colegiului National “Dimitrie Cantemir”, din Onesti, pe Mara Bruma, fosta eleva a scolii, care a obtinut anul acesta, la Examenul National de Bacalaureat, singura medie de zece (10) din judetul Bacau, inainte de contestatii. Mara se vede mai curind, insa, ca un om curios si perseverent, cu o “mare fascinatie pentru lumea exterioara”. Aceasta pasiune a sa pentru “modul de miscare al lumii” a indreptat-o din primi ani de liceu catre studiul aprofundat al fizicii. In clasele a IX-a si a X-a, onesteanca a cistigat o mentiune la Olimpada Nationala de Fizica, in anul 2012 a primit, la acelasi nivel, o Mentiune de onoare, iar in 2011 s-a calificat in lotul largit pentru faza internationala a aceleiasi competitii. “Am avut mereu un fel de fascinatie pentru lumea exterioara, de la fenomenele fizice pure, pina la cele care inglobeaza comportamentul oamenilor in societate, si la miscarile culturale. Practic, pe scurt, ma fascineaza modul de miscare al lumii”, martiriseste Mara Bruma.

Invatatul? “Un fel de reflex din copilarie”

In prima sesiune de Bacalaureat din 2012, s-au inscris in judetul Bacau 5319 candidati. Dintre acestia, mai mult de jumatate nu au reusit sa promoveze examenul. Ce a motivat-o pe Mara Bruma sa studieze la nivel de performanta? “E un fel de reflex din copilarie, spune prompt onesteanca de 10. Presupun ca au contat modelele pe care le-am avut, in familie, in scoala. Am avut noroc de profesori extraodinari, din clasele primare, pina la liceu. Eu in familie n-am avut alt tip de exemple, decit cele orientate spre educatie”, a punctat olimpica onesteana. Rolul familiei in educatia Marei Bruma este subliniat si de Emilia Boghiu, directoarea Colegiului National “Dimitrie Cantemir”: “Face parte dintr-o familie care a pretuit scoala. Parintii sai sint ingineri, sint oameni onesti, care au inoculat copilului ideea respectului fata de valoare, fata de educatie”.

“Parerea mea este ca mereu au existat elevi care invata si elevi care nu invata”

Mara Bruma a sustinut la Bacalaureat probe scrise la limba si literatura româna, matematica si fizica. In opinia sa, la aceste discipline de examen subiectele au fost mai usoare decit in anii anteriori dar considera ca rezultatul finel tine intr-o anumita masura si de noroc. “Probabil ca declaratia mea va fi controversata, dar dupa cum vad eu lucrurile si din ce am lucrat eu ca sa ma pregatesc, sint tentata sa spun ca la M1 subiectele au fost mai usoare ca la M2. Oricine poate sa confirme ca in variantele din 2008, 2009 au existat probleme cu adevarat dificile. La fizica, subiectele a fost in regula, au existat niste calcule numerice putin mai incomode, in absenta instrumentelor de calcul, dar in rest a fost ok. La româna nu stiu sa spun daca un subiect e mai dificil ca altul. Practic toate implica dezvoltarea unor idei, pe care daca ti le-ai insusit din timpul liceului nu ai nicio problema. Eu am incercat sa parcurg toata materia, si sa-mi fac scheme cu ideile principale. Parerea mea este ca au existat mereu elevi care invata si elevi care nu invata, oameni care citesc si oameni care nu citesc. Dar cred ca rezultatul final este si o chestiune de conjunctura. Cred ca adevarata problema este cum sa-i determinam pe elevi sa invete”, a conchis bacalaureata de 10, din Bacau...Ziarul de Bacau

0 Please Share a Your Opinion.:

Trimiteți un comentariu